“Ás seis da mañá do luns 4 de xullo do ano 1927, Otero Pedrayo, Vicente Risco e Ben-Cho-Sey comezaron una viaxe que os ía levar a pé ao Santo André de Teixido, no cabo do mundo. Sete días despois, pasando por Viana, Monterroso, Palas de Rei, Lugo, Villalba, As Pontes, e Ortigueira, chegaron ao seu destino. En setembro de 1929, a editorial Nós tiraba do prelo na Coruña o libro no que Otero fai o relato desa viaxe ao Santuario. A obra leva un limiar e debuxos de Vicente Risco.
Así recolle a Voz de Ortigueira a viaxe dos tres intelectuais a San Andrés de Teixido:
“A través de Galicia, a pie, se dirigen a San Andrés de Teixido, pasando por Ortigueira y Cariño, tres intelectuales de envergadura racial, don Vicente Risco, don Ramón Otero Pedrayo y don José Ramón Fernández (Ben Cho Sey). Se espera den alguna conferencia de nuevas tendencias de la juventud intelectual gallega, regionalista, con horizontes de una escuela europeizante, y nos rediman del tedio de un ambiente híbrido y americanizado, que se respira por estas tierras”.
VISITA DE LOS INTELECTUALES: “A las diez de la mañana emprendieron viaje desde Fornelos, por el camino de las antiguas peregrinaciones, hasta San Andrés. Desde lo más alto de la Capelada, Risco dibujó a lápiz alguna perspectiva de la Ría de Cariño. Pedrayo, excelente geógrafo, tomó datos para sus estudios, mientras que Ben Cho Sey, recogía coplas alusivas al Santuario. En la rectoral los recibió el virtuoso párroco, Sr. Miragaya, que sirvió de cicerone, regresando a pernoctar a Cariño por la Herbeira. Comieron íntimamente en La Marina, siguiendo por mar hasta Espasante, para pillar el auto de regreso a Orense”.

No hay comentarios:
Publicar un comentario